Influența somnului asupra producitivității

Articolul de astăzi este despre somn, așa cum ai citit și din titlu. Cred că știi deja că e bine pentru sănătate să dormi cât îți cere corpul tău. Asta nu e bine doar pentru sănătatea ta, dar e bine și pentru productivitatea ta de peste zi. O zi care vine după un somn bun și odihnitor va fi o zi cu mult mai productivă.

O noapte pierdută poate nu îți pare ca fiind ceva foarte grav. Și poate că nu e, dar mai multe nopți nedormite aduc după ele o serie de probleme. În primul și în primul rând, ritmul tău de somn va fi dat peste cap. Corpul uman este obișnuit în timp cu o oră de culcare și de trezire. Dacă tu modifici brusc acest ritm al corpului tău, vei resimiți consecințe destul de grave, care te vor afecta pe termen lung.

Insomnia

După mai multe nopți nedormite, primul efect este insomnia. Corpul uman, fiind obișnuit cu orele târzii de culcare, nu va mai accepta ore decente de somn. Dacă tu înainte te culcai la 10 și dintr-o dată începi să te culci la 1 noaptea regulat apare insomnia. Corpul tău va aștepta să se facă 1 noaptea pentru a adormi. Orice încercare de a te culca mai devreme va fi cel mai probabil un eșec, oricât de obosit ai fi.

 

Mâncatul noaptea

Mâncatul noaptea, este o altă mare problemă. Seara, organismul scade ritmul metabolismului. Dacă tu dormi seara mai târziu, s-ar putea să ți se facă foame. Mâncatul la ore târzii este foarte nesănătos. Poate duce la boli metabolice, la obezitate și la probleme ale aparatului digestiv (cum ar fi ulcerul sau gastrita – acestea sunt doar două exemple).

 

Boli de inimă

Oboseala excesivă și stresul duc și la boli inimă. Nu sunt medic să îți spun exact care sunt, dar s-a găsit o legătură între lipsa de somn și bolile cardiovasculare.

 

Un sistem imunitar slab

Dacă răcești des sau faci infecții dese, atunci acesta poate fi un efect al lipsei de somn. Sistemul imunitar devine mai slab atunci când somnul nu este suficient pentru regenerarea organismului. Și uite așa, vine luna și răceala. Și asta nu este deloc bine.

 

Pierderi de memorie și lipsa puterii de concentrare

În zilele în care nu ai dormit cât trebuie ai o putere mai mică de concentrare și uiți mai ușor lucruri. Cu cât dormi mai mult, cu atât creierul poate să „stocheze” mai bine informațiile. Pe termen lung, lipsa de somn poate duce și la boli mintale, cea mai des întâlnită fiind boala Alzheimer.

Hai să vedem cum vei fi afectat a doua zi dacă nu dormi suficient noaptea. Am făcut o scurtă listă:

  • te trezești mai obosit (dar cred că deja știai asta, nu?)
  • ești mai irascibil
  • îți este mai greu să te ridici din pat
  • rutina ta de dimineață este mai scurtă
  • nu ai la fel de multă voință
  • intri mai greu în productivitate
  • ai o dispoziție mai mică la efort
  • îți este mai greu să te concentrezi în orele productive și cazi ușor pradă tentațiilor care te scot din productivitate
  • tinzi să lungești pauzele între orele productive
  • greșești mai mult ca de obicei
  • nu îți poți atinge atât de ușor scopurile de productivitate, sau deloc.

Hai să facem acum și o listă și pentru beneficiile aduse productivității de un somn odihnitor:

  • te trezești odihnit
  • ești mai calm și încrezător în tine
  • te ridici cu ușurință din pat
  • îți faci eficient rutina de dimineață, fără să sari pași
  • ai voință mult mai mare
  • intri mai devreme în productivitate
  • poți să te concentrezi mai bine, chiar dacă activitatea este mai grea
  • nu cazi pradă așa de ușor tentațiilor
  • poți fi mai atent și mai eficient
  • nu greșești atât de mult
  • ai dispoziție bună care îi molipsește și pe cei din jurul tău
  • nu ai nevoie de stimulente, gen băuturi energizante sau cafea
  • îți atingi toate scopurile propuse mult mai ușor
  • ești dornic să lucrezi mai mult decât scopurile propuse
  • ajungi seara să fii mulțumit de tine.

Sper că acest articol te-a ajutat și că de acum vei înțelege mai bine importanța somnului. Dacă te culci la 22 – 23 și te scoli la 7 vei avea un somn odihnitor și o mult mai productivă. Scrie în comentarii dacă schimbarea orei de culcare te-a ajutat și cum anume.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.