Nu am fost astăzi productiv pentru că…

Când nu ești productiv, nu prea vrei să recunoști asta. Ai fi vrut să fii productiv, dar nu ai reușit, pentru că ți-a (pune tu acolo o scuză). Când nu eram productiv și mă întreba Răzvan ce și cum, mereu găseam o scuză, sau mai multe. Și eram și foarte combativ în susținerea argumentelor mele pentru lipsa productivității din acea zi, sau pentru o productivitate slabă.

Așa am făcut vara trecută. Trebuia să înregistrez trei video-uri pe zi și eu nu am făcut nici măcar unul. Dar în timpul ăsta, chiar dacă era cald afară, am putut să mă uit la seriale. Am putut la fel de bine să mă joc, sau să stau pe Discord cu abonații mei. Pentru asta nu a mai fost cald, căci, (ce să vezi!) deodată nu îmi mai era cald. Cum voiam să mă apuc de un video, cum se făcea cald. Ciudat, nu?

Scuza mea că a fost cald, nu a făcut altceva decât să ascundă faptul că nu avem motivație. Nu voiam să fac video-uri și căutam un vinovat. Și am avut noroc că era cald, altfel trebuie să mă chinui mai mult să găsesc un vinovat. Niciodată eu, eu am vrut, dar nu s-a putut.

Scuzele nu sunt un mod bun de a recunoaște că nu ai fost productiv. Scuzele nu sunt pentru alții, sunt pentru TINE. Da, da, pentru tine. Tu vrei să te minți singur că nu ai putut fi productiv dintr-un motiv anume. Că nu tu ești de vină, ci un factor extern. „Too bad, so sad”, cum ar zice Joker din Batman.

De cele mai multe ori sunt scuze puerile și care ascund procrastinare și lipsă de voință. Nimic mai mult. Nu există altceva decât o boală acută, un eveniment important și care nu suportă amânare, un incident casnic sau o întâlnire urgentă care pot fi folosite ca scuze.

O activitate care nu este urgentă, și pe care ai ales voluntar să o faci, nu este o scuză. Este doar un motiv. Chiar dacă tu consideri un motiv a fi întemeiat, nu înseamnă că el și neapărat este. Fiecare dintre noi are sistemul lui propriu de valori și de priorități.

Dar uneori ajungi în ridicol: cum mama naibii un episod dintr-un serial să fie mai important decât lucrul pentru visele tale, sau comanda unui client. Normal că nu e mai important, doar crezi TU că e mai important. Când de fapt nu e. Serialul nu pleacă nicăieri, pe când clientul da. Dacă lași un client să aștepte mult, s-ar putea să se supere și să nu mai vrea să lucreze cu tine. Dar despre asta discutăm altă dată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.